lördag, mars 24, 2007

2007-03-09

Var ute och tränade med Buddah alldeles nyss. Åh, min duktiga lille kille!! Han sprang jättefint på min vänstra sida. Inga protester, inga försök till dragande. Vi körde kontaktövningar, följsamhetsövningar och springa i cirkel, triangel, fram och tillbaka. Helt underbar var han!!!!!
På vägen hem valde han att själv gå fot med ögonkontakt långa bitar. Han sköter sig på hemmaplan i alla fall. Han går numera jättefint i kopplet när jag går med båda två också.

Sedan tog jag Denya och gick ut. Herrejisses säger jag bara. Hon vek kanske en halvmeter från min sida ett par gånger. Sååå duktig tjej! Hon har definitivt mer motivation till arbete numera. Kanske för att det inte riktigt är någon träningssäsong. Nu hoppas jag att hennes motivation håller i sig under våren så vi kanske kan komma iväg på någon lydnadstävling och att jag tränar LAGOM med henne.

Inga kommentarer: