måndag, september 10, 2007

2007-03-26

2007-03-26Har varit på klubben en timme och tränat med hundarna. Buddah blev jätteglad för hans favoritschäfer Ilska var där. YihooooooO!!! Dom drog som tokar över plan. Ilska har ju precis insett att Buddah inte är någon lite äcklig valp längre. Med Buddah tränade jag sen lite fotgående, sitt, ögonkontakt, sitt kvar och ligg. Vi tränade också uppställning. Jätteduktig pojke! Fast han lekte kamakazistaff rätt mycket där emellan. Han ville ju vara med Ilska ju! Inte träna! Buddah sitter rätt stabilt vid sitt kvar men avståndet är inte så stort ännu, handlar om cirka en meter. Men det räcker. Med Denya tränade jag fot i olika tempon, svängar, halter, ställande, läggande, inkallning. Tränade även med apporten och att trampa på musmatttan några meter bort. Hon slöade i fotgåendet, var inte riktigt på, så jag fick byta tempon hela tiden, bakåtövningar, snabba svängar. Hon hängde på rätt bra ändå med tanke på att vi inte tränat på nästa hela vintern. I inkallningen sitter hon stabilt med fokus. Snabb reaktion på kommando, fin galopp in och fint avslut. YES!!! Apporter tar hon med glädje i munnen numera. Håller jag fram den så tar hon den. Men nu måste vi öva på "håll fast". Allt som allt är jag rätt nöjd med dagen.

Inga kommentarer: