onsdag, juni 03, 2009

Lek vid kyrkan

Har varit ute på promenad med Sally.

Tog långlina på henne och så gick vi. På våran gatan lyssnade hon kanon, men det blev värre när vi kom ner på nästa gatan. Kopplade henne istället. Hittade en blomkruka som inte stått där förut som vi skällde lite på. himla

Sen gick vi till gräsmattan vid kyrkan och jagade varandra. hurra En del jättefina inkallningar och en del mindre bra, för att inte tala om dom där hon totalt struntade i det... arg Fast dom fina inkallningarna var fler än dom andra. ja Är ju mycket som rör sig runt omkring samt FÅGLAR. himla

Nåja, vi hade en rätt trevlig lekstund. ja

Sen band jag upp henne i ett träd och gjorde ett uppletande i den dm-höga kirskålen bakom kyrkan. Hon är verkligen taggad för uppletande. Kul att ha hittat något som både hon och jag tycker om. ja Men det var liiite svårt tyckte hon, fråga mig inte varför. Jag fick hjälpa henne genom att ta något kliv mot "det gröna svinet" och då lyckades hon. Hon fick JÄTTEMYCKET beröm och lämnade av svinet väldigt fint måste jag säga.

Sen fick hon leka med svinet en stund och lämnade sedan av det igen när jag ropade på henne. tycka om

Vi lete lite till tillsammans och till sist gjorde jag ett väldigt lätt uppletande med en boll (bara för att ha nåt annat än svinet). Hon fixa det med och jag tyckte inte att det var någon större skillnad på glädjen när hon hittade den. (men jag berömmer ju också kanonmycket precis när hon tar leksaken jag lagt ut). Lite sämre med avlämnandet dock. Jag fick locka och gå iväg, då kom hon rusande med den och sprang förbi, locka och gå iväg och sen kom hon och lämnade den.

Vi hittade ett parasoll på en balong på hyreshuset bredvid som var farlig också....

Sen gick vi hem. glad

1 kommentar:

Linn sa...

Mysigt! :)