måndag, oktober 19, 2009

2009-09-21

Igår kväll var det då unghundskurs. På dagens schema stod att leka med sin hund och köra lite "uppletande".

Sally börjar vifta som en galning på svansen så fort vi kliver ur bilden där - vi ska ju TRÄNA!!!! Superduperkul! Bråttom bråttom bråttom har hon fram dit vi brukar hålla till. När man väl lagt ned filten och gjort sig ett litet läger JAPP, säger Sally, nu kör vi! Då börjar hon genast söka kontakt och vill träna. Så himla skoj!

Yippieee sa Sally och jag! Det här kan vi ju!

Alltså - Sally ÄLSKAR uppletande. Hon är så himla söt! När hon letar efter leksaken så riktigt lyser glädjen. Dock tänkte hon sno den två ggr - men jag jobbade in henne och hon lämnade av.

Vi fick några bra tips på att förbättra avlämnandet. 50% så lämnar hon av fint i handen och 50% lägger hon den vid mina fötter. Men det är nåt vi har jobbat på hela tiden.

Såklart var hon klassens stjärna!!! Very Happy ;)Jag skulle kunna ha henne lös, men jag lämnar kopplet på så det får släpa i backen - för syns skull. hahahaha

Hon är sååå duktig min lilla skrutta!

Inga kommentarer: