söndag, februari 11, 2007

2007-02-02

Idag har Buddah och jag varit in till stan. Buddah tycker att det är jättskojigt att gå på stan. Några gamla tanter stannade och pratade med honom.

Tyvärr hade jag ett koppel där haken helt plötsligt gick upp och så hade jag en lös Buddah i centrum. "Det kan inte vara sant", tänkte jag. Jodå, han sprang iväg några meter och sedan skällde en hund någonstans och då blev han rädd och sprang till mig. Så vi promenerade direkt till zoo-affären och köpte nytt koppel. ett i mjuk nylon och det kostade bara 40 kr. Men där i zoo-affären så åker haken upp IGEN: "Hej då, mamma, jag ska bara titta på dom andra djuren". Inne i zoo-butiken har dom en JRT som brukar ligga bakom disken. När vi stod och skulle betala så började hon morra som sjutton bakom disken. Buddah som stod på andra sidan disken tyckte att det var väldigt märkligt. Sedan kam det in en STOR hund som såg ut som en blandning mellan rottis och schäfer typ. Buddah tyckte att han var otäck, så han morrade lite på det stora hunden men när jag ropade på Buddah så ställde han sig bredvid mig igen. (fast där morrade det ju bakom disken) Stackars Buddah.

Men turen på stan var trevlig och positiv. Buddah gick jätttefint i kopplet största delen av tiden. Tog kontakt själv och gick i fotposition med ögonkontakt av sig själv emellanåt.

Inga kommentarer: