söndag, februari 11, 2007

2007-02-09


Idag var vi ut till min farbrors gård. Mamma och jag med alla hundarna. Jätteskönt var det! Denya skötte sig som alltid bra. Men den där lilla Buddah hittar på allt möjligt. Han hänger på farbror Ville han. Tuffa pojkar.

När vi gick in och fikade hos min farbror så blev Buddah kissnödig efter en stund så jag släppte ut hundarna så dom skulle få kissa lite. Denya och Ville kommer in igen, men Buddah överväger och traskar med raska steg ut på vägen som går genom gården, över bron och upp till vägen. Vi har vår sommarstuga lite längre bort där så jag antar att det var dit han var på väg. Nedrans unge! Ropar man på honom så reagerar han, tittar, överväger och bestämmer sig.....för att fortsätta. Jag vill ju inte springa efter så där stod jag, frustrerad, och försökte vara rolig. gulligulligulligulligull lilla Buddah! Kom till roliga matte! Jaaaa, koooom då Buddah!! Yihooooo!!! *viftvift med armarna* Och där står han mitt på vägen och överväger...överväger....går några steg åt andra hållet.....överväger och springer åt mitt håll. YES!!!!

Inga kommentarer: