söndag, februari 11, 2007

2007-02-04


Idag har vi varit och grillat i skogen uppe vid min farbrors gård. Vi samlade ihop lite släktingar och hade grillparty nere vid sjön. Det är en bit att gå dit ner så Buddah fick åka fyrhjuling med husse och min lillebror.Buddah viftade på svansen medan dom åkte så det var nog rätt okej att åka.

Farbror Ville och Denya fick springa lösa på vägen ner. Denya blir jag knappt av med numera så hon höll sig på bra avstånd och höll kontakten. När vi väl var framme så hade jag Denya som ett plåster. Var jag än vände mig så snubblade jag på henne. "Kan jag få en godis?". Man får väl vara glad att man har bra kontakt med sin hund, men ändå! Hon lekte lite med farbror Ville och Buddah förstås. Kollade in allas ryggsäckar och så. Men mestadels stod hon bredvid mig.

Buddah hade skitroligt!!! Sprang med farbror Ville. Upptäckte fullt med otäcka stubbar lite längre bort som han var tvungen att skälla på lite då och då. Men han var jätteduktig på inkallningen. DUKTIG POJKE!!! Dom första 10 min var det lite si och så men då hade han så mycket att titta på så jag lät honom vara. Men sedan var han jätteduktig. Han kom direkt kanske 80% men det var massor med störning av farbror Ville (som är Buddahs stora idol), Denya och korvar och bullar etc. Så jag är helnöjd. Buddah fick åka fyrhjuling hem också. (bilder kommer sen) Nu ligger hundarna och SOVER!

Inga kommentarer: