söndag, februari 11, 2007

2007-02-09

Denya och jag har nu tränat på tummetott, front, fot, bakom, jump, slalom, apporten och trampa på musmatta. (Det mesta med klickern) Det gick kanonbra! Apporten tog hon till slut i munnen och gjorde det gång på gång sedan. ÄNTLIGEN!!! Musmattan fick hon först trampa på på nära avstånd och sedan flyttade jag den 2,5 m bort. Därefter lade jag den på en stol och hon letade själv upp musmattan och puttade på den med nosen.

Buddah och jag har tränat på apporten, ögonkontakt med klicker, fotposition utan kommando. Jag satte sedan på utställningskopplet och övade med det. Om jag bara bromsar honom lite med det och säger stå, så ställer han sig faktiskt rätt snyggt. Bakbenen gjorde inget om dom hamnade lite längre bak, men just nu trilskas han och typ viker sig på mitten för att kolla vad jag gör när jag ska flytta bakbenen. Vi har inte tränat så mycket med utställningskopplet och jag antar att det är det som ställer till det lite för han har kunnat det innan. Men vi kommer att träna mer på det. Ett par gånger om dagen närmare bestämt. Är ju bara lite mer än en vecka kvar tills debuten.

Inga kommentarer: