lördag, maj 16, 2009

Utställning och ärevarv

Idag har vi varit på utställning i Katrineholm - inte för att ställa ut utan för att vara lite sällskap och ha trevligt! ja Min mamma skulle ställa sin korthårscollie och det var bara utställning för brukshundar.

Men vi hade rätt trevligt med att "leka brukshund för en dag". Fast vi trivs nog bättre bland terrier....tror jag. hihi


Sally skötte sig fint och blev överlycklig när folk ville prata med henne. Faktiskt så var det ju så att ALLA människorna och ALLA hundarna hade kommit dit just för hennes skull! ja skrattar

Det blev gott om passivitetsträning också. Hon fick sitta i buren av och till, samt även passivitet vid mina fötter. ja

Nu soooooooover Sally. sova sova sova



Buddah och jag var upp till klubben en sväng nyss. (=en promenad mindre för mina fötter!)

Hade som mål att vi skulle leka med varandra och bara ha trevligt. Buddah fick varsågod och fick rejsa av sig bäst han ville. Jäklar vilken fart han får upp! uhoh uhoh skeptisk uhoh Jag kallade in och han kom i full fart till mig och jag gav honom svinet i belöning. Då fick han bullfnatt och sprang runt, runt, runt med svinet i munnen. Att man ska komma tillbaka med saker - njaaaa, det hade han aldrig hört talas om påstod han. himla "LIVET LEKER och jag har ett pipande svin i munnen!" skrattar Lilla Buddahlus.... tycka om

Nåja, fick lite styrsel på ekipaget och körde lite fotgående, hopp över hinder, inkallning och försök till ställande under inkallning. Det gick väl rätt så hyfsat i alla fall. Även om det såklart kan bli MYYYYCKET bättre.

Några ärevarv tog han också, medan han ändå hade flåset uppe...... himla himla

Sen skulle vi passivitetsträna utanför planen där mamma och hennes kompis satt med sina hundar. Men nej då, efter 5 min skulle dom åka hem. Så då gjorde vi det också.

Ska till klubben imorgon fm - har inte riktigt tänkt färdigt vilka hundar jag ska ha med mig. vetinte Det gör ju inget om Sally får vila imorgon, så jag skulle ju kunna ta med mig Denya och Buddah. hmmm.......tål att tänkas på! glad

Inga kommentarer: