torsdag, maj 14, 2009

Nöjd för dagen...

Sådär, nu känner jag mig nöjd. ja

Varit på promenad med Denya, som hade väldigt bråttom idag. förvirrad Hon vänder sig ju om, om det tar stopp i selen, så hon drar inte.....Men bråttom hade hon.

Vi tränade fotgående, förflyttningar, inkallning med ställande (vilket hon faktiskt kunde idag på andra försöket! hurra). En platsliggning också. Hoppade på stenar, parkbänkar och annat (det är hennes jobb när vi är ute - att söka reda på saker att hoppa upp på - tydligen) hihi tycka om

Sen när jag kom hem bytte jag hund och tog ut Buddah på en liten promenad. Vi tränade inget särskilt, utan skrotade runt. Buddah tycker det är otäckt med hundar som skäller (han försöker alltid springa därifrån) och såklart var det flertalet såna i trädgårdar och bilar. Men vi stannade och åt godis. Han spände inte ens upp sig mot grannens setter som kom farande mot staketet och vrålskällde (INTE Buddahs favorit annars). Duktig pojke! tycka om

Jag vilade sedan fötterna lite - men kände att det var läge för lite gå-fint-i-koppel-träning med Sallan. Så jag tog ut henne och tränade detta på vår gatan. Hon var såååååååå duktig! tycka om Klick för rätt position. Vi lekte och stojade lite också.

Men nu får det vara bra för idag!

2 kommentarer:

Emma sa...

Oj, tack för snälla ord i min blogg! :D
Mysiga hundar du har! Och vilken duktig och seriös matte du är som tar ut dem på egna promenader, mycket bra!

//Ullis sa...

Dom behöver ju egen tid för träning och nu när jag är arbetslös så har jag ju tid för det. :D

Annars är det rätt ofta jag går med dom båda vuxna samtidigt - för motionsrundor.

Men tar jag en och en blir det motion OCH träning för varje hund - samtidigt. :D