lördag, maj 09, 2009

Spår

Har varit en liten tur ut på landet nu idag. Min mamma, pappa och deras Harry var uppe vid stugan också. ja Yippppppiiiiiiiieee!! sa alla hundarna. hurra hurra hurra hurra hurra

Det blåste nåt så förskräckligt så vi fick faktiskt dricka kaffe INNE.

Min Johan åkte hem tidigare än oss andra och tog med sig Denya - han ville tydligen ha sällskap i bilen in till stan för att lämna tillbaka släpet vi lånat. hahahaha..... himla

Jag åkte ut och lade ett personspår på kanske 300 m med vinklar och böjar till Buddah. SNÅLT tilltaget spår, sa Buddah. Hur kort som helst ju!!! petar Men faktiskt så gick han inte sååå himla hett på spåret idag, vilket jag antar är vinklarnas förtjänst. Han tappade bort sig vid en 90°-sväng och for rakt framåt (han går helst spår i 180km/h) och han hade liiiite problem att hitta rätt igen. Men jag visade med armen och då tog han spåret igen och följde det fint tills vi kom till en böj där han letade sig utåt, men letade sig in i spår igen. ja Tyckte det gick rätt hyfsat i alla fall.

Efter spåret tränade jag på lite ställande under inkallning, vilket gick så där. Han satte sig istället. himla Sen åkte vi tillbaka till stugan och väl där tog jag ut Sally och min mamma (fick följa med ut som assistent) ut i kohagen.

Lekte lite med Wubban medan mamma höll i Sally. Jag gick iväg en bit ut och lade ner Wubban (gjorde några skenmanövrar så hon inte skulle gå på synintryck). Gick tillbaka och släppte sedan Sally. Det var dock liiiiite svårt tyckte hon, det blåste ju som sjutton så inte så himla lätt att spåra upp nåt då! Men med lite hjälp från mig så hittade hon den, tog den och sprang iväg! uhoh Va? förvirrad förvirrad Hon sprang ner mot stugan.....(jaha, tänkte jag, hon ska springa och visa den för resten av flocken kanske).....Näää då, hon skulle kissa bara ju!!!! roligt roligt Sen kom hon så fint in med wubban igen. tycka om tycka om tycka om Ja, hon är rolig hon! skrattar

1 kommentar:

Linn sa...

Duktiga!