torsdag, maj 28, 2009

Till Västerås

Igår gick det vilt till. I alla fall för Sallan. glad Nä då, så farligt har det inte varit.

Först åkte vi till veterinären och köpte foder. "HALLÅÅÅÅ alla människor! Vad roligt att just NI är här!" hurra hurra Sally lyckades köpa med sig ett litet ben också. skrattar

Sen fortsatte vi mot Västerås för att husse skulle till tandläkaren (han har gjort illa en knä och kan inte köra själv). Han skulle bara till en tandhygienist och det skulle nog bara ta 20 min...max.... Ja, men kanon tänkte jag. Tar vi lite passivitetsträning utanför.

Tjaaa, passivitet blev det gott om!!! Över en timme tog besöket!! Men man får se det som bra träning. ja Hon var rätt duktig. Det var en massa byggjobbare där och folk som kom och gick hela tiden. Ibland var det VÄÄÄÄLDIGT svårt att inte studsa iväg mot folket som passerade men mestadels så antingen satt eller låg hon bredvid mig. Visst fick hon tråkslag ibland och reste sig, men spela roll.


tycka om tycka om tycka om tycka om



När husse väl kommit ut igen mötte vi upp min mamma på zooaffären. Hon var ju törstig förstås efter att ha setat ute så hon kastade sig ner i vattenskålen dom har innanför dörren. Sally hittade genast en söt liten pojke, en liten amstaffkille på 4 mån. Tydligen var han jääääättesöt! kära kära kära En goldenkille lyckades hon charma också därinne. puss

På väg hem sedan var vi törstiga allihopa och fläktsystemet i bilen hade pajat. Jaha, tvärstopp på motorvägen. Bilbrand någonstans tydligen. Fast efter 40 min så rörde det på sig igen.

1 kommentar:

Linn sa...

Härligt med trafikstockning :/ och vänta i en timma på tandläkaren, yeay.. Fast Sally var ju duktig, jag är inte ett dugg förvånad att hon charmat några killar, hon är ju bra söt :)

Hon skrämde inga killar "på låtsas" igen då ? :P