fredag, maj 15, 2009

Till Katrineholm

Kl 09 imorse begav sig Sally, Harry** och jag till Katrineholm för en myspysdag med Linda (sallys uppfödare) och hennes hundar. Med var också Sandra med sin amstaff.

Först träffades vi strax utanför Katrineholm (har glömt vad det hette - det var nåt med "sjö" på slutet tror jag) hihi. Där tränade vi lite lydnad på en fotbollsplan. Myran (Sallys mamma) var så söt!!! Hon hämtade metallapporten som att hon var född till det. tycka om tycka om tycka om

Sally tyckte det var väldigt häftigt att träffa Linda så Sally och jag började med att slå oss ner på gräset och prata med Sandra. ja

Sen tränade vi lite på fotgående (inga större krav), beröm vi position och ögonkontakt. Hon fick gå med kopplet hängande på backen men gjorde inga försök till att gå någon annanstans, vi hade nog egentligen kunnat slopa kopplet också. Vi lekte lite och jag fokuserade på att få ett fint avlämnande och hon lämnade svinet fint dom flesta gångerna. Jag tyckte hon var duktig! Kunde fokusera och var villig att arbeta. tycka om tycka om Detta på helt nytt ställe och med älskade "mormor" sittande inte så långt ifrån.

Harry fick också komma ut en sväng, men det blev bara några sättande i fotposition och några steg fotgående.

Sen åkte vi till någon skog där Linda och Sandra skulle gå spår och där fick vi äntligen fika!

Sally fick göra två uppletanden och var sååååååå duktig! tycka om

och såklart fick Sally och mamma Myran leka en stund. Jättekul!!!! hurra hurra hurra

En VÄLDIGT trevlig dag! kram

(Harry var förstås ute flera gånger......hihihihihi Försökte oss på att han skulle hämta in det gröna svinet till mig - men han fattade inte riktigt. Men han försökte åtminstone)


**Harry är min mammas korhårscollie. Mamma ligger magsjuk så Harry fick följa med oss på äventyr!**


Sally med mamma Myran


1 kommentar:

Fotograf Jenny Blad sa...

hej hej!
tack för kommentarerna i min blog. Kika in hos dig å såg att du har engelsk staff! Dom e ju bara sååå fina!!!

Kram jenny