söndag, maj 31, 2009

Helg på landet

Tja, så mycket vettigt har vi inte gjort i helgen. Igår em åkte vi ut till sommarstugan. Såååå skönt!
I sommarstugan löser man ALLTID korsord. ja Tradition vi har. Jag löser aldrig korsord annars - men så fort jag kommer dit så måste jag bara ha ett i handen. skrattar

Hundarna lekte som tokar - även om dom inte orkade så mycket i värmen.

Vi sov över också. Sallys första natt i sommarstugan! hurra Mamma, pappa och deras hund var också på plats och vi hade det sååå mysigt med grillning och fika och bara slappa.

Imorse åkte Sally och jag med mamma och Harry till utställningen som var har i Kolsva. Kanonväder! Vi parkerade bredvid ordföranden i klubben som har amstaff och Sally är tokkär i deras Hiro..... kära kära kära real love Jag försökte förklarar för henne att han är för stor för henne, men hon lyssnade inte på det örat.

Rätt som det var dök en av mina kusiner upp med sin farmor och farfar i släptåg. Yippie, sa Sally - vilket myyyysigt människor! Man fick pussas jättemycket! puss puss puss hurra Farmodern blev väldigt betuttad i Sally. tycka om

Jag ställde inte Sally utan var bara där för lite gratis passivitetsträning och för att prata lite skit. Passade även på att träna med Sally där. Tränade på "stanna". Jag lade upp träningen som så att jag hade kopplet liggande på backen och så gick vi mot några hundar som låg på filt lite längre bort (jag hade naturligtvis frågat om det gick bra) och sade sedan "stanna" när hon började gå före mig. Hon fixade det varenda gång! Fast efter ett par "stanna" så stannade hon av sig självt. skrattar

Efter att mamma och Harry varit i ringen så förflyttade vi oss upp mot klubbstugan och in i skuggan för en fika. Där kom en kompis med Igor (som kommer från Hundstallet). Lilla Igor är bara fööööör söt! tycka om tycka om Men fy vad han växer - undrar hur stor han tänker bli! uhoh Sally lindade även Igor runt sitt lillfinger. kära kära

Sen tränade vi lite fotgående sedan även "stanna" mot Igor. Hon var sååååååå duktig!!!! love

Inga kommentarer: