torsdag, maj 14, 2009

Uppletande.

Var iväg till en ny skog med SallyBally för att köra åtminstone ETT uppletande och för att träna inkallning.

Jag hann gömma mig exakt 3 ggr. Hon har full koll. tycka om Dom andra gångerna jag försökte hann jag ta bara ett steg ut från stigen så kom hon. Belönade med viltsvinet när hon kom i full fart. Viltsvinet är ju ganska hett men hon brukar lämna tillbaka det - men hon fick något tuppjuck och drog iväg med det efter att jag belönat en inkallning.......Hon fick typ bullfnatt och for iväg runt kröken på stigen. Jag stod kvar på stigen och visslade bara lite svagt.......Inte en reaktion.....Men jag tänkte att "nej, jag står kvar," (fastän jag är en hönsmamma som tror att hon ska komma bort). Hon dök upp i blåbärsriset några meter till höger om mig. Så då DUNDRADE (lät nog som 10 elefanter eller nåt) iväg åt andra hållet och hon kom dundrande efter och avlämnade viltsvinet.

Vi gjorde ETT uppletande med viltsvinet. Ska använda något som inte är lika hett nästa gång, men belöna med något som är bättre.

Så här kan det se ut..... hihi hihi hihi



Inga kommentarer: