onsdag, maj 13, 2009

På tur

Nyss inkommen från promenad med Sally. Vi gick upp till lekparken och där fanns det barn! hurra hurra stolle stolle Hon blir helt galen. Men ett tillfälle att träna på att inte hoppa på dom. Gick väl så där - måste jag säga. hihi Men ett försök i alla fall. biggrin

Sen gick vi in på banvallen där alla går med sina hundar. Där fick hon lukta bäst hon ville eftersom hon inte drog i kopplet överhuvudtaget och jag såg det som alldeles för svårt för henne att avstå.

Väl ute på villagata igen så lade jag ner kopplet och tränade på att finna positionen vid min vänstra sida. När hon gick fint, beröm och belöningen bakåt, jag fortsatte gå och hon fick finna positionen själv. Vi körde detta en liten stund. Sen skulle vi gå bara passiva i position rakt framåt, men då var hon en liten vessla och rätt som det var så var hon i någons trädgård. ops "Förlåt mamma, men jag skulle bara titta lite". banka Hon dundrar aldrig iväg utan travar iväg lite bara, tyvärr hann jag inte stampa på kopplet. generad Men hon kom själv tillbaka efter typ 3 sek, skulle bara titta lite.

Sen tränade vi lite på "stanna" och inkallning. ja Superduper tjej! tycka om

Vi träffade på min farmor också och gjorde henne sällskap en bit, det var kul! hurra hurra

Imorgon tror jag det får bli en tur till skogen med Sallan för lite uppletande. ja

Inga kommentarer: