tisdag, maj 12, 2009

Dagens aktiviteter...

Har varit på promenad på byn med Sallan alldeles nyss. Det var MYCKET att titta och lukta på. himla Inte så mycket dragande i kopplet men flängande från vänster till höger. *suck* Men men, beröm när hon gick rätt.

Hon fick bära på viltsvinet lite här och var, vilket hon tycker är väldigt ärofyllt. tycka om

Vi stannade på en stor gräsmatta och tränade lite inkallning under kontrollerade former. Dvs jag hade sele och koppel på, men kopplet på marken. Långlinan glömde vi hos svärmor i Sthlm i fredags, annars hade jag haft den på. Inte för att jag tror att hon försvinner nånstans, men jag vill kunna bromsa henne om hon får för sig att hon ska springa fram till folk eller så. glad

I ögonvrån ser jag sen att det kommer ut en kille ur hyreshuset med den lilla pitbulliknande valpen som vi såg på klubben i söndags. Vi gick fram och pratade lite, men hundarna fick inte hälsa. Sally tyckte att det var tråååååååkigt! Hon fick sitta vid min sida istället. ja Sen gick dom och vi fortsatte med några inkallningar till.

Sen vände vi och gick hem. Vi stannade till vid boulebanan som ligger på vår gata och där lekte vi lite jagis och tränade på "stanna". Satte oss sen på en av parkbänkarna och såg oss omkring. Sen hem!

Sally hade väldigt mycket bullfnatt ute i trädgården hemma sen (var tvungen att släppa ut henne för hon var bajsnödig)....... himla Vilket jag tolkar som att det blev lite mycket ute på promenaden. Nu sover hon i alla fall.





Tog en tur med Buddah och Denya på fm och nu ikväll tog jag Buddah och åkte upp till klubben.

Först kollade vi läget och nosade i luften vad det var för andra hundar där. Sen satt vi på en bänk inne på plan medan dom hade kurs där. Tråååååååååkigt att sitta still, sa Buddah. Men han reste sig bara ett par gånger. Sen när kursarna gick och drack kaffe så passade Buddah och jag på att träna lite inne på plan.

Lite fotgående, handtarget (som han var väldigt het på idag) förvirrad, tyska svängen (som han inte alls hängde med på idag) förvirrad, hopp över hinder (som han startade så fort jag vände mig om på andra sidan, vilket han typ aldrig gjort tidigare) förvirrad Tjaa, vad säger man? Ibland för står jag inget.

Men men. Sen började det spöregna och blev till hagel. Så vi sprang till bilen och Buddah kastade sig in bredvid buren så fort jag öppnat luckan -in bland bildäck och annat som låg bredvid buren. skrattar Fick kasta ut honom och in i buren.

Pratade lite med Monkan som har en yngre schäfertik och vi bestämde att vi ska åka in till stan och slå läger med våra "vilddjur" (dvs Buddah) nån kväll nästa vecka. ja

Inga kommentarer: