onsdag, mars 25, 2009

Apportbocken igen

Tränade lite med Denya och apportbocken medan dom andra galningarna var ute på tomten. Såklart kom prästen med sin schäfer och passerade över fotbollsplanen nedanför oss PRECIS när jag släppte ut alla. Jag HATAR hundar som skäller på tomten och har därför försökt träna bort att dom vaktar när prästen och schäfern kommer. Buddah är faktiskt riktigt duktig numera!! Så for han får syn på schäfern så gapar jag "duktig Buddah - BRA - duktig kille" och det har faktiskt hjälpt - tro det eller ej! Blir ju någon slags skvallerträning över det hela. Jag är ju oftast med mina hundar ute på tomten av just den anledningen att jag vill kunna bryta om dom vaktar. Sally är den som är värst för tillfället. Det är många spöken ute.
Men nog om det - det var Denya och apportbocken jag skulle rapportera om.

Eftersom jag vill ha ett öga ut på tomten så tränade Denya och jag i vardagsrummet och vet ni!!??? Hon greppade och överlämnade till mig!!! Flera gånger! Även om hon försökte slippa ett par gånger genom att greppa, gå några steg och släppa för att sedan tro att hon skulle få godis av mig. Men hon KAN så inget beröm för icke rätt utfört arbete.

Tack Linn för att du hjälpt oss på traven med detta att gripa och överlämna!

Lite svårt att filma sig själv och såklart syns inte den fina överlämningen ordentligt i slutet....Men i alla fall!

2 kommentarer:

Linn sa...

Du hon går väldigt mycket på ditt kroppsspråk. Provat att vara helt still? Även om det tar tid och hon kanske inte har största motivationen, men hon slutar väl inte jobba direkt ändå?

//Ullis sa...

Hmmm, ja det har du ju rätt i! Ska prova att vara helt stilla istället för att skicka henne mot apporten hela tiden.

Hon KAN sluta jobba och bara stå och stirra på en.....Men jag ska prova!!