måndag, mars 30, 2009

Tur i skogen

Tog en liten tur med Sally iförd sele och långlina upp på banvallen här vi oss. Hon gick superfint i kopplet på väg till skogen. tycka om

Men hon är i någon period där allt är farligt och måste skälla på saker som inte finns. *suck* Men går jag mot det farliga med bestämda steg så släpper hon det på två sek.

Vi kan väl säga att inkallningen var URDÅLIG idag. spyr spyr spyr grina grina Alltså, hon försvinner ju ingenstans och vet precis var jag är någonstans. Hon har koll mesta tiden. Hon följer ju mig när jag går och går långa bitar i typ fotgående. Så plus för det!

Men själva inkallningen......just nu är den urdålig! Så dålig har den aldrig varit. Hon kommer i sakta lunk.(fast hon går mest i lunk hela tiden - hon dundrar inte omkring när hon är lös).......för att lugna mig som är irriterad redan innan vi går ut kanske? (jag blir irriterad innan för jag vet att jag kommer ha ont i ryggen när jag kommer hem). Hon vill inte leka med mig. Men jag förstår henne - vem vill leka med en uppgiven och irriterad matte? Hon leker ju inne och ute på tomten med mig och gjorde det även på valpkursen igår.....Men idag var det föga intressant att leka när vi var ute. Väntar på dom nya Kong Wubba jag beställt. Dom piper och är härliga!

Hundträning är INGET för mig just nu........jag skulle kunna sätta mig och storbölar när nåt inte funkar.

Men det är väl bara att jobba på........tror jag..... jobbigt

Inga kommentarer: