måndag, mars 23, 2009

Långlina och sele

Tog med Sally ut på en promenad på byn i sele och långalina. Jag gillar INTE långlina.....Hur jag än gör så är jag alltid till hälften invirad i linan. hahahahaha! och Sally var in i ALLA buskage och folks häckar som möjligt. Jag höll på att bli galen ett tag.

Inte fan hörde hon nånting heller. Helt döv! Snacka om dålig inkallning!!!! FEL svettar help
Sen blev jag irriterad. Man får ju gå på typ villagator och det var en jävla rusning på trafik. Man får hela tiden avbryta det man håller på med, samla ihop hund och lina...... spyr Näää, tror jag lägger ner långlina och sele på byn. Törs inte ha henne helt lös heller, pga samma anledning - trafik.

Nåja, vi gav upp det och dundrade runt på en stor gräsplätt (snöplätt?) vilket Sally tyckte var jäääääätteroligt! Men leka med leksakerna jag hade med? - nej tack. Tjaaa, hon sprang efter när jag kastade iväg dom, men grep dom ej och ville definitivt inte dra.

Sen tog vi vägen genom "skogen" på vägen tillbaka. Där hörde hon något bättre i alla fall. stolle

Nåja, det är bara att jobba på!

Skulle verkligen behöva träna inkallning VARJE dag ett tag framöver....Men vi har bara en bil för tillfället och den har husse till jobbet varje dag.....Sååå trött på att inte ha en bil stående hemma!!!

3 kommentarer:

Linn sa...

Om du kommer på kursen på söndag så är det dags för inkallningträning! Om du inte prioriterar att gå och visa upp din hund istället :P

Linn sa...

Föresten! Om du nu promt måste ha henne en bit ifrån dig i stan kanske du ska prova med flexi. Det kör jag i spåret (alltså motionspåret). Smidigare än lina, men defenetivt en träningssak :S

//Ullis sa...

hihi! Vi kommer på söndag!!!!!! Kan verkligen behövas inkallningsträning.


Vi lägger ner långlina på byn. För det första är det för svåra störningar och sen blir jag irriterad på linan. Ingen bra kombination tror jag..hahaha.....

Men vi ska försöka få in en tur till skogen varje dag och träna inkallning. Annars skickar jag henne till dig på läger! ;-)