torsdag, mars 26, 2009

Bilbesiktning

Skulle besiktiga bilen nu på morgonen och drog med stackars Sally som fortfarande hade sömnkråkor i ögonen. skrattar Men jag såg ett tillfälle till miljö- och passivitetsträning.

Det var liiite konstigt först med alla dom tjocka slangarna som drogs fram och tillbaka. Men jag berömde henne bara en gång när hon tittade så släppte hon det. Sen upptäckte hon att det fanns ju trevliga pojkar som ville puss. Jäääättemysigt! Matte fick tyvärr ingen puss. hehehehehe......Efter första pusskalaset satte vi oss i en stol och tittade på. Sen innan vi skulle gå blev det pusskalas igen!

Jag hade sele på och den ena killen sa:"Tjaaa, det går väl bra med sele nu - men sen då?!"...."eeeh, svarade jag, det har jag på mina vuxna också." "Jasså, sa han väldigt förvånat, men är dom inte starka?" skrattar Visade sig att han hade en GD och som han köpt en sele till nu i vinter - det var ingen bra idé påstod han. roligt roligt roligt Han demonstrerade vilt hur det hade sett ut när GD:n dragit iväg med honom. hihi hihi hihi

Men dom var imponerade över att Sally gick så fint i kopplet genom lokalen när vi skulle gå ut. Så jag sträckte lite extra på mig! biggrin

2 kommentarer:

Linn sa...

Det var värst va känsligt det var med sele på hundar :o

Hade en kursdeltagare (manlig sådan) som åkte kana efter sin GD trots ett stryp. Så det är nog inte halsbandet i sig som gör det lite småfarligt hihi.

//Ullis sa...

hahahahaha.....ja, sele får man tydligen ABSOLUT inte ha.....För då får man problem! ;-)