onsdag, mars 25, 2009

Two done - One to go

Nu har jag varit ute med två av vilddjuren i alla fall. Denya stackarn för vänta tills på em. Min rygg orkar inte mer. Fan, jag har så jävla ont i den att jag hade kunnat sätta mig i en snödriva och gråta. Något Buddah snappar upp direkt - "något är inte som det ska" och så blir han liiite på tårna. Om än inte så farligt.

Men i alla fall....

Först var jag ute med Sally. Vi tränade gå fint i kopplet på halva gatan för att sedan gå upp i skogen och träna inkallning. Två flugor i en smäll. hihihi......Vi var ju ändå tvungna att gå på gatan för att ta oss till skogen - och eftersom man inte får dra i kopplet så blev det ju träning på så vis.

Klockrena inkallningar idag!!! JIPPIE!!! Hon missade EN inkallning, men annars var hon jätteduktig! Hon behövde nog bara friska upp minnet. Jag går ju bara i skogen så får hon hänga med, när hon kommer farande kallar jag in henne och ger henne godis, gömmer godiset i träd eller liknande. Springer hon framåt framför mig och jag kallar in så kommer hon på en gång. Superduktig tjej! Fast det klart, hon är ju sex mån och borde kunna det! hahaha.....

Buddah var så där duktig idag. Tog helstrypet på så han inte skulle bli så tung. Jag orkade inte träna något speciellt - förutom beröm för spontan kontakt, fin position och "frågande om lov"-innan man kastar sig på en snödriva för att lukta. Men jag höll på att sätta mig nånstans och grina - för jag hade så jäkla ont i ryggen! Får bli lite klickande inomhus på em.

Denya ska få sig ett lydnadspass ute senare på em så är hon nöjd!

2 kommentarer:

Linn sa...

Att du orkar aktivera alla de olika, själv räcker det och blir över med en..

Inte kul med ryggont, det värsta är att det går ut över hundarna när, dels i brist på träning men främst att man tappar humöret på dem :(

Stanna när hon springer bort har jag en jättebra övning på, eller ja, man börjar mot en, men sen utökar man den åt andra hållet. Den övningen kommer också på söndag, so be there!

//Ullis sa...

haha...Jag har inte ork VARJE dag. Men dom måste ju få komma ut. Nu längtar jag tills det blir VÅR så man kan komma igång med spår ordentligt igen.

Tyvärr fick jag en kotkompression när jag trillade av min häst för typ 4 år sedan och har sedan dess haft problem med ryggen. Nu är det värre för att jag inte varit hos naprapat på cirka ett år. Måste verkligen komma iväg!! och visst tryter humöret....absolut!

Låter som en bra övning det där! Vi kommer defintivt på söndag!!!