måndag, mars 23, 2009

Apportbocken

Har precis tränat lite apportering med alla TRE. ja

Började med Sallan.
Lade apportbocken på golvet och såklart var hon väldigt nyfiken på den så det var ju inte så svårt att klicka för visat intresse. skrattar Efter 10 klick för munnen mot bocken så väntade jag för att se vad hon gjorde. Hon funderade och grep den sedan lite löst - men på rätt ställe! tycka om Duktig tjej! Efter det tog vi bort den. ja

Sen var det Buddahs tur. Apportera trossar går alldeles utmärkt (både inne och ute i trädgården) - han tuggar inte speciellt på dom. Men TRÄapporten...... psyko psyko psyko Han ska bara slita sönder den. Kommandot "apport" har han då aldrig hört. Jag har provat på olika avstånd, kastat iväg den osv osv. Men icke. Så nu är vi back to basic där. Jag håller i - han griper - jag håller emot så han inte tuggar. Så får vi se.

Sen var det Denyas tur. Hon tycker att apportering inte fyller någon funktion och jag har kämpat med trossar (för att kunna ha till uppletande) men icke. Vi har ju tränat apporten även tidigare förstås - men sen har jag "glömt" av den. generad Men oj vad glad hon blev över apportbocken. hurra hurra stolle FÅ HIT DEN!!! stolle stolle Hon snodde den hela tiden. Fast kom tillbaka när jag ropade på henne och överlämnade den fint ett par gånger. Sen fick hon tilt i hjärnan, grep den, snodde den och la ifrån sig den. Liksom HAAAALLÅÅÅÅ! Gör man så? Den ska avlämnas i min hand - och inget annat. Hon VET ju. Nåja, definitivt inget klick förrän avlämnande i min hand.

Olika problem med olika hundar. hihi hihi

Ja herregud - någon gud på hundträning är jag då inte! Men jag gör så gott jag kan! hihi

Inga kommentarer: