torsdag, april 02, 2009

Gubbe på cykel

Är precis hemkommen efter en promenad med Buddah. Ganska trevlig promenad, i alla fall efter dom första 15 min. Men så är det nästan alltid.

och VET NI!!!!! Det kom en gubben cyklande med hund bakifrån oss. uhoh uhoh DET skulle dom inte ha gjort!.....grrrrrr.......Nåja, så farlig var inte Buddah, han var ju inte snorförbannad....men måste man säga nåt överhuvudtaget? banka banka banka Det går ju att säga åt Buddah så lägger han av, vilket är skönt.

Sen letade jag hund på hela promenaden. Ibland är det verkligen en STOR nackdel att bo i en liten byhåla. Inte en skymt. Vi gick ner i centrum för att hitta nån, men icke......*suck*.... Först när vi kom upp nästan där vi bor så kom det en JRT som hängde ut i kopplet (den sa inget men hängde i kopplet som sagt). Jag såg hur Buddah tänkte: "du din slyngel", så åt honom lugnt, satte honom och JRT passerade med ett par dm. "Så där ja! Nu kan vi gå hem", tänkte jag. hihi hihi

Jag MÅSTE helt enkelt bara ha ett bra hundmöte innan vi kan gå hem, efter att vi haft ett där han reagerat.

Men det är svårt att riktigt träna hundmöten i den här hålan. (nu är ju ingen av mina några större problem - men ändå) Vi kanske ser en hund ett par gånger i veckan eller nåt.

2 kommentarer:

Linn sa...

Kom till kronskogen och du skulle kunna träna 12 möten på 30 minuter. Suck.

//Ullis sa...

haha.....det kanske jag skulle ta och göra någon dag!!! Bra träning ju!