onsdag, april 22, 2009

Ute på byn...

Vaknade upp till ett strålande solsken och kände mig peppad för lite hundaktivering. Lika bra att köra på!

Först tog jag Sally med mig ut. Idag var hon som den gamla söta Sally som visste hur man gick i kopplet. tycka om tycka om Hon gick såååå fint - tog kontakt av sig själv.

Hade med mig det gröna viltsvinet och det fick hon bära. Vi gick upp till vändplanen längre bort på vår gata där det finns en gräsplätt i mitten. Där satte jag henne vid en lyktstolpe, trampade en liten ruta och slängde ut en liten skinnbit som vi lekt med lite innan. Hon var inte hundra på vad hon skulle göra - men det kan jag inte begära heller. Hon hade nosen i backen i alla fall. Provade om hon tyckte det var roligare om jag kastade iväg skinnbiten och sedan lät henne leta - och då gick det lite bättre. Men det var första gången så jag får vara glad för att hon visade intresse i alla fall.

Sen kastade vi med viltsvinet. Jag höll i henne och kastade iväg svinet, väntade lite och sedan gick vi och letade på det. Nu var den ju synlig i gräset, men hon satte ändå ner nosen. ja

Sen fick hon bära svinet en del bitar på vägen hem också - men nån hade satt en stooooor blompotta på gräsmattan......haha....konstig - men hon skällde inte på den i alla fall.

På väg till vändplanen


På väg hem och upptäcker blompottan



Väl hemma bytte jag hund och tog ut Buddah. Är definitivt någon tik som löper på gatan. Han blir alldeles hispig innan vi ska gå ut och det brukar han inte bli. Sedan har han bråttom bråttom bråttom, man riktigt ser hur det är virrvarr i hjärnan. Eftersom man inte kommer framåt när man drar så tog det sin lilla tid att komma bort från vår gata. Det är första gången jag sett honom reagera så mycket på att nån löper på gatan.

Eftersom jag visste att jag skulle bli förbannad på honom ute på promenad så stannade vi till vid boulebanan för att träna lite istället.

Fullt fokus var det ju inte förstås - men lite får man faktiskt anstränga sig!
En platsliggning med frikommando, sitt med frikommando, några stegs fotgående med frikommando. Några inkallningar. Hade honom lös och det gick bra. Men vid en höger sväng i fotgående och en mikrosekund senare så var han i en buske längre bort. stolle stolle hurra hurra........... banka banka banka.....dumma hundkräk. Jag ropade och pep med viltsvinet så var han tillbaka sekunden efter - men han skulle ju baaaaara.......... himla

Det värsta är att han är så jävla snabb....han exploderar verkligen och sen är han redan någon annanstans. Han försvinner ju ingenstans - men ändå. arg banka banka


Fusk vid inkallning


Något så när bra inkallning....men inte helt nöjd med tempot.

2 kommentarer:

Linn sa...

Vi har också tränat idag! Men varför filmar du med kameran snett *Rätar upp datorn igen*

//Ullis sa...

hahahahaha......det blev bara så! Jag kan inte hålla reda på allt..... :D

Du får komma hit och filma åt oss då!!!