fredag, april 03, 2009

Hundmötesträning...typ.

Fy fan vad skönt!!!! Jag kan gå längre än 30 min - det är ju ingen snö på vägarna längre!! party party party

Har nyss varit ute på promenad med Buddah i 50 min. rock Visst har jag ont, men inte så jag inte står ut. hurra Visserligen hade vi inget raskt tempo, utan vi strosade och grejade. Men mestadels är det nog för att jag slipper gå på snö och is. ja

Han var så duktig min lille pojk! tycka om

Vi fick ett jättebra tillfälle att träna på att inte dra när okända hundar går före/bredvid. Det tackar vi för! Var nån som stod med en springer spaniel precis där vi tänkte gå. Buddah ville dra mot den, men såklart fick han inte det. Han fick sitta tills han satt med ögonkontakt och så gick vi igen - mot spanieln som stod och stirrade. Men nix pix, man drar inte emot dom! petar Buddah gick jääääääättefint förbi sen. tycka om tycka om Sen inväntade jag så spanieln med ekipage kom upp bakom oss, då satte jag Buddah - fotposition med ögonkontakt. Sen passerade vi dom igen, och även denna gång gick han jättefint.

Jag körde så några gånger, dom med spanieln funderade väl på vad jag höll på med. Men vaddå! Bor man i en håla får man ta alla tillfällen att träna såna grejor. hihi hihi biggrin

Inga kommentarer: