söndag, april 05, 2009

Sista valpkursen

Nu har vi varit på sista tillfället på valpkursen, lilla Sally och jag.

När vi klev ur bilen så klev även den lilla cavalierkillen ut ur bilen. "LONG LOST FRIEND", ropade Sally och blev überglad!! stolle stolle stolle Sen såg vi ju dom andra när vi började närma oss och då började hon göra kamakaziryck framåt (nåt hon fått från sin far kanske - han var mästare på såna som liten) hihi. Det var JÄTTEKUL att återse alla. Men sååååååå tråkigt att man inte får leka och hälsa som man vill. urk

Vi fick träna på inkallning och stanna. Sally var ju självklart en stjärna! .....eller njaaaa......men det gick klart bättre den här gången än förra gången. Hon hade mer fart in till mig - vilket vi ju har tränat på också. Men när instruktören närmar sig är det lönlöst att ropa något. hihi hihi himla För då blir hon alldeles tossig. Hon ÄLSKAR Linn! kära kära Men jag lyckades i alla fall några gånger att få henne till mig även om Linn stod vid oss. Så framåt går det! ja

Så bra upplägg att dela ut långlinor och sprida ut deltagarna. Kanon tycker jag!! Då får man verkligen träna på ett sätt som faktiskt kan spegla en vardag. Dvs med andra hundar och människor runt omkring.

"Stanna" kunde hon faktiskt väldigt fint tyckte jag. tycka om

Men allra roligast hade hon när hon fick leka lite med Linn. kära kära kära

Sen fick vi diplom och en liten godispåse samt en liten bok.

Efter kursen var slut så kom Linns flatte, Nässla, som Sally lekte med häromdagen..... Wihoooooo vad roligt!!!!!!!! stolle hurra Hade svårt att få med mig Sally och gå hem. Hon hade säkert hellre stannat med Linn och Nässla. skrattar

1 kommentar:

Linn sa...

Hihi ja det är härligt med Sally, hon är såååå glad :)