tisdag, april 14, 2009

Sally leker polis

Sally är puckad.

Vi var ute på en liten promenad här på gatan....Allt ÄR verkligen farligt. Inte hör hon nånting heller. Hon kan inte fokusera. Förutom när jag sätter mig på backen med en godis i munnen. DET kan hon. Tar ögonkontakt och väntar på frikommando. Klockrent. Likaså om jag har en godis i varje hand och håller ut dom, då fokuserar hon och inväntar frikommando.

Men gå i koppel????! "näääää, låt mig lukta och fara fram som jag vill tack!!!" och herregud det kom barn på cyklar!!!!! och på såna där "sparkgrejor"......grrrrr......VOVOVOVOVOVOV........

Kan detta gå över FORT tack!!! *torkar svetten ur pannan*

och jag ÄR konsekvent - man kommer inte framåt om man drar i kopplet. PUNKT! Beröm/godis får hon när hon gör rätt. Men kommer man inte framåt, kan man ju alltid försöka åt sidorna istället. himla himla

När hon skäller så ignorerar jag, går fram och tittar alternativt avleder.

1 kommentar:

Linn sa...

Kopplet kommer, men det är ju bra irriterande. Men värst är väl ändå alla spöken de hittar. Nässla blev tokig på en tröja som låg i soffan..