måndag, april 27, 2009

På kurs

Nu har vi varit på kurs igen, Sally och jag.
Idag var det jättehäftigt att gå på kurs. hurra hurra stolle stolle Hon skulle dra i kopplet mot mötesplatsen och hade väldigt bråttom.

Vi kom lite sent och dom andra hade redan spridit ut sig för att träna inkallning. Sally och jag körde lite passivitetsträning istället och tränade ögonkontakt. Jag har lagt ribban väldigt lågt för tillfället och ställer inga större krav. Vi hade det rätt så lugnt - men det var välbehövligt för Sallys del och det kändes väldigt skönt för mig med. hehe.... Vi käkade godis, vilade och hade mysigt. Började även lära in "sitt" - vilket vi inte gjort tidigare. Men som sagt - vi tog det lugnt.

Vi satt kvar till sist på filten - bara för att dom andra hundarna rör på sig, så betyder inte det att vi också ska göra det. Sedan hade vi en mysig stund (typ 40 min eller nåt) med Linn (instruktören). Vi bara satt där och pratade. Riktigt trevligt! glad

Inga kommentarer: