tisdag, april 14, 2009

Hundar till salu!!

Ooooh, vad jag älskar att ha hund ibland! himla himla

Buddah var nyss på egna äventyr.... förbannad Han tryckte sig under staket tills en bräda lossnade. Sally hängde i alla fall inte på, tackar vi för.

och jag pratade förstås i telefon.....Fick avsluta det samtalet och reda upp det hela. Sally märkte ju att jag redan var arg och skulle inte komma in från tomten...."Vilken rolig lek vi har!!!!" hurra hurra hurra hurra hurra Fick till slut tag henne och kasta in henne. På med skor och jacka och ut på gatan.

Nu har ju jag varit med om detta 170 gånger förut så jag hetsar inte upp mig speciellt. Jag vet var han brukar vara. Han har aldrig försvunnit. Han brukar befinna sig någonstans i skogsdungen nedanför oss och jag brukar plocka upp honom längre bort på gatan. Slår aldrig fel att han kommer där. Han har säkert full koll på var jag är nånstans hela tiden.

I backen där jag brukar hämta honom stod tant Britta och krattade Jag stannade till och frågade om hon sett Buddah - och då kommer han som ett jehu ut ur skogen. "HEEEEEEEEEEEJ! Vad kul att du också är här!!!!!!!!" himla himla Men lugn och städad stannade han vid mig, fick koppel på och sen stod vi och pratade med Britta en stund.

Ganska trevlig liten utflykt. himla himla

Sen skulle jag laga staketet och stängde den grind som sitter vid altanen så dom inte skulle rymma ut genom hålet jag skulle laga.......hahahahaha! "Jag kan hoppa, sa Sally".... hurra hurra hurra SVISCH så hade jag henne vid fötterna....."SÅG DU! Värsta högt kunde jag hoppa!!!"


Ja, som ni förstår är dom billiga!

3 kommentarer:

Lotta sa...

Dom e välkomna till Fjärås....här e utbrytarsäkert ;)

//Ullis sa...

Det trodde jag att det var här också........men tydligen INTE! Har förstärkt med lite kompostgaller där han tog sig ut.

Linn sa...

Hahahaha fyyyy fan!