tisdag, april 28, 2009

Klubben

Var upp till klubben en sväng i kväll. Det är kurs där på tisdagar och mina behöver se lite andra hundar. ja

Började med Sally som i alla fall inte tyckte att det var lika häftigt som i söndags när vi var där. Vi slog läger utanför planen och satt där och åt lite godis, gosade och lekte. Trivsamt tyckte vi båda! Tränade en hel del kontakt.

Sen var det Buddahs tur. Han hade ju fått sitta i bilen jääääääättelänge och var lite uppvarvad. Det var en annan hanhund där som stirrade på oss, vilket får Buddah att bli lite sne. Han säger inget men tycker inte om det. Ohyfsat att stirra.
Slog läger även med Buddah och efter en stund var han så söt och kröp upp i mitt knä. Min lille gullepojke! tycka om Kursarna skulle se gå in och dricka lite kaffe och då passade jag på att gå in på planen med Buddah. Tränade bara några korta fotgåenden, lite baklängesfot för att han skulle hålla kontakten bättre med mig.

Sen blev det ÄÄÄÄNTLIGEN Denyas tur. Hon satt och sjöng så vackert i bilen (något som Buddah blir uppvarvad av såklart. Sally verkar inte bli det.)

Denya tyckte det var sååååååååå roligt!!!! hurra hurra Vi körde fotgåenden, förflyttningar, hopp över hinder, inkallning med ställande, inkallning. Ställde också upp koner för att köra rutan och fastän vi inte kört rutan sedan i höstas så pilade hon iväg till samma kon som vi tränat på tidigare. tycka om

Nästan gång ska jag ta ut Denya FÖRST, så slipper hon sjunga och Buddah slipper bli uppvarvad.

Inga kommentarer: