torsdag, april 02, 2009

Sötnosar....

Jag ÄLSKAR mina hundar!!!

(det svänger fort här hemma) roligt roligt

Nåja, jag var ute på promenad med Denya och det är ju bara en fröjd. Kanske 75% av promenaden går hon i fotposition med ögonkontakt - av sig själv. kung rock rock rock rock och går lös förstås. ja Hur sjutton har jag lyckats med det? vetinte vetinte

Jag glömde ta med mig nån grej hon kunde leta upp, så det fick bli ett godisspår i stället. Jag skickade henne sedan upp på en massa stenar, stockar och annat, det verkligen ÄLSKAR hon. tycka om

Man behöver bara tala med en viskning om hon går liiite för lång fram så tvärvänder hon och kommer upp vid sidan....hon är så söööt! Öronen vippar så gulligt! tycka om tycka om


När vi kom hem bytte jag hund och tog ut Buddah. Vi tränade fotgående, inkallning och intensitet här ute på gatan. Fy fan vad klockren han var!!!! love love love love Det var hur roligt som helst! Han var koncentrerad och följsam. tycka om tycka om tycka om Tränade också lite på stadga vid "sitt". Det kom en hund bakom och förbi oss när vi tränade men den struntade han fullständigt i - hallå - vi arbetade faktiskt! 'hihi' 'hihi'

Sen när jag ändå var igång så tog jag ut Sally också. Bäst att passa på när orken infunnit sig liksom! ja Vi tränade på ögonkontakt och "baklängesfot" där hon hade jättefin intensitet och ögonkontakt. Sen fick det räcka för lilla Sallan. tycka om

Nu sover alla gott! sova sova

Tjocka Denya balanserar på stocken.

1 kommentar:

Linn sa...

Va skönt att allt gick bra sen då :)