måndag, april 20, 2009

Kontakt 2

Ikväll var första tillfällen på kursen som heter Kontakt 2 hos Hundlycka i E-tuna. Lilla Sally och jag som går den.
Kursen i freestyle som som Buddah och jag skulle gå blev inställd pga för några anmälda. sne

Det märks att det börjar röra sig en del hormoner i kroppen på Sally. Det var ju samma plats som tidigare kurs men nya hundar - vilket gjorde att hon hade lite svårt att sitta still i början. "Hallå liksom - vill ju kolla in dom andra!!!"

Vi fick börja med lite passivitet medan instruktören pratade lite om vad som skulle hända på kursen osv osv. Sen fick vi sprida ut oss och träna vidare på sånt vi lärt oss på tidigare kurser - lite mjukstart. Sally och jag tränade på "stå" med ögonkontakt, vilket hon alltid klarar galant! Sedan tränade vi på fotgående, hon fixade det faktiskt även bland dessa nya hundar rock - även om det inte rör sig om så många steg med ögonkontakt så är jag nöjd! Jag hade åkt ifrån klickern också, fy vad det är handikappande utan!!! Men jag tyckte hon var duktig!

All spontan ögonkontakt belönades med godis eller beröm.

Men det bästa av allt var när Linn (instruktören som Sally bara ÄLSKAR) kom mot oss och Sally blev alldeles tossig - stod på två ben och hela resten av stafferegistret så kallade jag in henne - och hon vände sig om!!! rock Duktig tjej!!! Sen om det bara var tur eller inte - det vet jag inte, men glad blev jag i alla fall.

Det märks också att Sally och jag lekt mer och jag verkligen har lagt krut på att hon ska tycka att jag är rolig. Nu kan jag belöna henne genom att busa med henne utan leksak - och hon tycker det är roligt! Känns såååå skönt! ja

Nästa gång ska vi träna på inkallning. Huva!! betyder att vi får ligga i hårdträning hela veckan..... biggrin


Tack för en trevlig pratstund efter kursen, Linn!

Inga kommentarer: