lördag, april 04, 2009

Påskmarknad

15° och strålande sol! Kunde inte ha blivit bättre väder inför turen till påskmarknaden.

Jag stod länge och velade om vi skulle släpa med alla hundarna eller inte.....Ta bara Denya, eller Sally och Denya, eller Buddah och Denya....eller eller eller......

Men äh, va fan......tog med allihopa i slutänden i alla fall! hihi
och min lille Buddah imponerade MASSOR på mig idag. tycka om tycka om Han kan ju bli stolle stolle stolle hurra hurra hurra på såna ställe, men han var hörsam och lugn. Han börjar bli vuxen tror jag! tycka om tycka om och detta fastän vi hade Sally och Denya med!

Man hade nästan kunnat tro att det var hundutställning på torget, för så mycket hundar var det. Buddah vill ju gärna försvara sin lilla Sally och brukar stödda upp sig när Sally gör sin klassiska "måste-skälla-en-gång-på-den-första-hunden-jag-ser". Men INGENTING idag. hurra hurra Han var jätteduktig! tycka om

Han drog inte mot någon hund mer än någon gång (alltså han gör inte utfall eller så - men kan stödda sig och dra lite mot dom). Kanonduktig och jag är såååååå nöjd!

Sally drog desto mer mot hundar - "HALLÅÅÅÅÅÅ! Se mig då!!!! HALLÅÅÅÅ farbrorn!!!!" stolle stolle hurra hurra hurra och mot barn och människor förstå också. "Kolla!! Alla har kommit för MIN skull!" party Hon tyckte det var livet! Jag lade ingen större vikt vid att träna att gå fint i koppel eller annat....Det tar vi när vi går själva på sån tillställning.

Dom hade hästspann med nordsvenskar/ardenner som passerade på torget.....Sally såg ut så här: uhoh uhoh skeptisk skeptisk uhoh uhoh uhoh Hon skällde till EN gång men sen var dom inte så konstiga. Duktig tjej! Denya och Buddah såg ut så här när hästarna kom istället: sova sova sova Vem bryr sig om nån hästkrake? Dom är ju uppvuxna med hästar så för dom var det ju inget konstigt.

Det blev mycket passivitetsträning, vilket hundarna klarade galant!

Men återigen - fy fan vad jag är stolt över min kille idag! Vilket fint hundspårk han körde med! Det kom t ex en gubbe med en stor svart typ flatteaktig hund och ställde sig en meter bortanför oss. Den vrålstirrade på oss....och vad gjorde Buddah? - Vände rumpan till och tittade på mig....Min gosepojke! tycka om tycka om tycka om tycka om love love love

1 kommentar:

Linn sa...

Duktig liga!